loading...
سلطان بهشت
لحظه شمار غیبت امام زمان(عج)
log
مهدی سلمانی بازدید : 49914 دوشنبه 03 فروردین 1394 نظرات (0)

حجت الاسلام محمد رضایی: با بیان اینکه یکی از ویژگی های نگاه مومن به جهان هستی، نگاه معنادار و معنوی است، گفت: در این نگاه مومن براساس ساختار قرآن درباره خودش و ماورای خودش همه چیز را باید نشانه ببیند. یعنی همه چیز از آن اوست.

وی با بیان اینکه مومن باید تمام صفات جلال، جمال و کمال را در آفریده های خدا ببیند و اینکه برای انسان آفریده شده است، خاطرنشان کرد: یکی از نعمت های انسان در جهان هستی طبیعت، آیات و نشانه های خداوندی در آن است، آیاتی که ضمن خدمت رسانی به انسان دیدن آنها باعث نشاط، رشد و کمال می شود.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه انسان بدون بهره مندی از آیات خداوندی به رشد و تعالی و کمال نمی رسد، اظهارداشت: در جهان هستی هر وقت نشاط اوج پیدا کند، جلوه آیه بودن و جنبه معنویت و معناداری آن تقویت می شود.

این پژوهشگر مهدوی ادامه داد: وقتی به طبیعت نگاه می کنیم، بهار جایگاه ویژه ای در نگاه دینی پیدا می کند. در این راستا هر چه بالندگی بیشتر شود، معنویت و آیه بودن بهار تقویت می شود. بنابراین در طبعیت، اوج بالندگی بهار است و در انسان ها کمال.

وی با بیان اینکه هر کس که قرب الهی بیشتری داشته باشد، انسان کامل است. تصریح کرد: نشانه برجسته خداوند در روی زمین امام علی(ع) هستند. چون انسان کامل بوده و نفس پیامبر(ص) نیز هستند و باید توجه داشت که امتداد و تجلی امام علی(ع) و پیامبر اسلام(ص)، امام زمان(ع) هستند.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه در جهان هستی انسانی که در اوج زیبایی، نشاط و انتساب به خداست، حضرت حجت(ع) هستند، ادامه داد: با توجه به اینکه امسال بهار فاطمی و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) است. حضرت ولی عصر(ع) از یک جهت انتساب به خدا و بهار دارد.

این پژوهشگر مهدوی بااشاره به دوگانه جنسیتی انسان در بحث انسان شناسی، افزود: این دو گانه انسان مرکب از جسم و روح است که یا مذکر است یا مونث. در اینجا این پرسش پیش می آید که آیا این زنانگی و مردانگی فقط در جسم است یا در روح هم وجود دارد؟

وی با بیان اینکه در نگاه مبانی دینی، فلسفی و علمی می توان اثبات کرد که این جنسیت در روح نیز وجود دارد، تاکیدکرد: بر این اساس در روح هم زنانگی وجود دارد و هم مردانگی. البته براساس مباحث روانشناسی و مبانی دینی وقتی روح انسان آفریده می شود، یک جسم و روح که کارکرد مدیریتی دارد، می شود مرد و یک جسم و روح که کارکرد عاطفه، جمال و کمال دارد، می شود زن.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه زن با زیبایی و تناسب ارتباط دارد، گفت: همانطور که در میان پیامبران بعضی مقرب تر هستند. مانند پیامبر اسلام(ص)، در زنان نیز بعضی افضل تر هستند، بنابراین زن کامل بودن یعنی از جهت بحث جمالی و کمالی جلوه، نماد و نمود بیشتر خدایی دارد.

این پژوهشگر مهدوی اظهارداشت: با توجه به اینکه بهار در طبیعت بیرونی، جلوه و نشانه ای از خداوند است. در جهان انسانی، تنها انسانی که بیشترین جمال، کمال و جلوه خداوندی را دارد، حضرت حجت است. همان امامی که بشریت را به جهت بهشت ظهور رهنمون می کند و باید توجه داشت که کنه و حقیقت جمال و کمال الهی حضرت فاطمه زهرا(س) است.

وی با بیان اینکه حضرت حجت(ع) زمانی که عدالت را برقرار می کند، ظلم از بین می رود. تصریح کرد: محصول اقدامات حضرت حجت(ع) رسیدن به بهشت است. آن بهشتی که شعاع وجودش جمال الهی و حقیقتش حضرت فاطمه زهرا(س) است.

حجت الاسلام رضایی افزود: اگر بهار طبیعت را در جهان هستی با نشاط و با عبودیت سپری کنیم، طبیعت با ما همراهی می کند و اگر این تسبیح ما با عبودیت بهاری در بستر طبیعت بهاری و دیدن منشا زیبایی که امام عصر(ع) و حقیقت وجودی زهراگونه ایشان همراه شود، مورد رضای خداوند متعال قرار می گیرد.

این پژوهشگر مهدوی اظهارداشت: اگر می خواهیم مانند طبیعت نشاط پیدا کنیم، باید مثالی باشیم فاطمه گونه که وقتی دیگران می بینند، جز جلال ملکوتی در آن نباشد. چرا که در روایت داریم زمانی که حضرت فاطمه زهرا(س) به نماز می ایستادند، نور شعاع ایشان بر خانه های مدینه تشعشع داشت.

وی با بیان اینکه معنویت زمانی منشا برکت می شود که بهار ماندگارتر شود، گفت: هر کس توفیق تشرف به محضر حضرت حجت(ع) را داشته باشد، لحظه تشرف را بهاری وصف می کند. حتی اگر در وسط زمستان یا کویری بی آب و علف بوده ولی وقتی مشرف شده از جهت طبیعت و حضور زیبا، بهاری، آرامش بخش و معنوی بوده است. بنابراین اگر وجود ما در طبیعت چونان انسان کامل و الگوی فاطمی باشد، جهان به بهشت ظهور می رسد.

منبع:شبستان

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
گروه دو نفری وب نویسی سلطان بهشت اسامی گروه: 1-مهدی سلمانی 2-حسن نوری زاده
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    کدومو انتخاب میکنی ؟؟؟؟
    دعای فرج

    ورود به سایت
    عضویت سریع در سایت
    [Reg_Fast_Form]
    آمار سایت
  • کل مطالب : 65
  • کل نظرات : 39
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 44
  • بازدید امروز : 21
  • باردید دیروز : 61
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 152
  • بازدید ماه : 906
  • بازدید سال : 9,114
  • بازدید کلی : 839,524
  • کدهای اختصاصی

    ابزار وبلاگ

    

    مقتدر مظلوم :: نوای وبلاگ

    کد موزیک آنلاین برای وبگاه

    خرید ساعت مچی

    |

    صفحات پاپ آپ popup window

    طرح روز